reklama

Dorabovať a zmiznúť... Tunel v tuneli Višňové

V r. 1998 začali raziť prieskumnú štôlňu tunela Višňové. Ide o najdlhší tunelový úsek na D1, ktorý bude s dĺžkou 7445 m najdlhším tunelom na Slovensku. Prešlo už teda 21 rokov, ale dielo nie je stále dokončené.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (84)

Tisíce vodičov tratia čas svojho života v zápchach pod Strečnom. V najbližších rokoch sa na tomto stave nič nezmení. Ficove vlády tento projekt nielenže nezvládli manažérsky a odborne, ale nechali vyciciavať európske a štátne peniaze „kufríkovým kráľom“, ktorí v správny čas motivovali na správnych miestach tých, ktorí rozhodovali, komu bude táto obria zákazka zverená.

Švédi a Dáni sa v podobnom období, ako my sme začali vŕtať do kopca vo Višňovom, rozhodli spojiť svoje krajiny Öresundským zaveseným mostom, ktorý spája švédske mesto Malmö s dánskou Kodaňou. Celý cca 16 kilometrový úsek tvorí 4 km umelý polostrov, 4 km tunel, 8 km most so štvorprúdovou cestou a železnicou, kde vlaky jazdia 200 km/h. Vtipné je to, že dielo začali realizovať v r. 1995 a v r. 2000 strihali pásku a všetci sa tešili zo spojenia Škandinávskeho polostrova s pevninskou Európou. Za päť rokov zrealizované!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
(zdroj: Wikipedia)

U nás sa po 21 rokoch podarilo „súdruhom“ osadiť na portáli tunela mreže. Aby sa dnu nikto nedostal. Ani živá duša... Iba netopiere, lebo veď my staviame najväčšiu jaskyňu pre netopiere na svete. Nie dôležitú dopravnú infraštruktúru pre vodičov. A tak osadili mreže na všetkých šiestich portáloch tunela:

Obrázok blogu
(zdroj: Jan Marosz)

Aby našli všetkých 6 dier, nechali si vypracovať aj projekt:

Obrázok blogu
(zdroj: Jan Marosz)

NDS zaplatila z našich daní za projekt: 25 000 €.

Obrázok blogu
(zdroj: J.Marosz)

Chlapci na NDS, ktorí nemajú morálne „zábrany“, na čiernych dierach svojho svedomia si povedali, že zákazku rozdelia. Aby nemuseli súťažiť. Najskôr si objednali a boli im dodané firmou Repase Žilina s. r. o. mechanické zábrany v počte 6 ks za 141 683 €. Neskôr si znovu objednali „montáž kovových konštrukcií“ za 69 116 €.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Teda urobme si rekapituláciu:

 Projekt kovových mreží

 25 000 €

 

  1. objednávka na kovové zábrany:

 141 683 €

 

 2. objednávka na kovové zábrany:

 69 116 €

 

 SPOLU:

 235 799 €

 

Oslovili sme kompetentných ľudí v inej firme, ktorá sa zaoberá výrobou obdobných zámočníckych výrobkov a brán. Na základe projektovej dokumentácie urobili kvalifikovaný odhad výroby a osadenia kovových zábran v počte 6 ks na max.: 65 000 €.

236 000 – 65 000 = 171 00 €.

NDS a jej nominanti okradli občana o 171 000 € na „trápnych“ mrežiach, ktoré tam nikdy nemali byť. Keby stavali podľa plánu a štát skutočne dohliadal na priebeh prác, tak by žiadne mreže potrebné neboli.

Aktuálne sa vraj v tuneli valí prúdom voda, keďže sa nevykonáva údržba.

Dorabovať, dokradnúť a zmiznúť. Toto je skutočný zámer politických nominantov, ktorí

SkryťVypnúť reklamu
reklama

dopustili túto katastrofu, na ktorú sa všetci skladáme svojimi daňami.

Hnutie OĽANO dlhodobo poukazuje na zlyhania pri výstavbe tunela Višňové. Máme plán, ako pristupovať k veľkým infraštruktúrnym projektom a starostlivo realizovať dôležité investičné projekty. Jedným dychom ale odkazujeme všetkým „zlodejom“, ktorí predražujú zákazky, že ich deň ešte príde. My nebudeme robiť „hrubé čiary“ a generálne pardony. Každý, kto porušil zákon, sa bude zodpovedať a za tunely v tuneli si posedíte dlhé roky. Stojí Vám to, „páni“, za to?

Ján Marosz

Ján Marosz

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som poslancom NRSR za OĽaNO. Patrím k šťastnej generácii Husákových detí, ktorá sa úspešne zaradila do dravého tempa tejto doby.Okrem politiky sa venujem kultúre: www.zborarcus.sk a boju Proti korupcii: www.protikorupcii.sk. Vnútorné napätie súvisiace s únosom tohto štátu mafiou v bielych golieroch ma núti nasadiť všetky schopnosti a sily do boja proti mravnej skazenosti – korupcii. Sám som čelil tomuto zlu a podarilo sa mi ju eliminovať aspoň u jedného politika. Som tieňový minister dopravy hnutia OĽANO.Spolu s odborníkmi sme pripravili plán spoľahlivej dopravy pre Slovensko: www.spolahlivadoprava.sk Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu